• Logistyka dystrybucji. Trendy - Wyzwania - Przykłady (wyd. II)

Niniejsza monografia uzupełnia i aktualizuje znane oraz popularne opracowania z zakresu logistyki dystrybucji. W publikacji omówiono zarówno podstawowe pojęcia, jak i bardziej złożone zagadnienia z tego obszaru. Książka porusza problematykę związaną z zadaniami logistyki dystrybucji, klasyfikacją kanałów dystrybucji i ich projektowaniem oraz logistyczną obsługą klienta. Podejmuje także bardzo aktualne kwestie, chociażby takie jak: wykorzystanie Internetu w dystrybucji towarów, społeczna odpowiedzialność w logistyce, czy obsługa logistyczna przedsiębiorstw z branży FMCG. Nie zabrakło w niej także przeglądu nowych trendów zmieniających kształt logistyki dystrybucji, takich jak na przykład omnikanałowość bądź ekonomia współdzielenia. Ogromną zaletą książki jest jej aktualność oraz wykorzystanie licznych przykładów z życia gospodarczego. Wszystko to po to, aby umożliwić czytelnikowi swobodne poruszanie się w obszarze współczesnej logistyki dystrybucji. Cechą wyróżniającą monografię jest: • przystępny język i prosta forma przekazu, • ilustracja opisywanych zjawisk przykładami z praktyki gospodarczej, • prezentacja zarówno klasycznego zestawu zagadnień, jak i najnowszych trendów w logistyce dystrybucji. Książka skierowana jest przede wszystkim do: • przedsiębiorców oraz wszystkich tych, którzy dopiero planują własną działalność gospodarczą i poszukują inspiracji oraz wskazówek z obszaru logistyki dystrybucji, • menedżerów odpowiedzialnych za logistykę dystrybucji, • przedstawicieli środowisk akademickich i studentów kierunków związanych z logistyką i z zarządzaniem.

Podtytuł Logistyka dystrybucji. Trendy - Wyzwania - Przykłady (wyd. II)
Autor Aleksandra Łapko, Natalia Wagner
Rok wydania 2021
Dodruk 2023
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 168
48.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-8102-516-4
Niniejsza monografia uzupełnia i aktualizuje znane oraz popularne opracowania z zakresu logistyki dystrybucji. W publikacji omówiono zarówno podstawowe pojęcia, jak i bardziej złożone zagadnienia z tego obszaru. Książka porusza problematykę związaną z zadaniami logistyki dystrybucji, klasyfikacją kanałów dystrybucji i ich projektowaniem oraz logistyczną obsługą klienta. Podejmuje także bardzo aktualne kwestie, chociażby takie jak: wykorzystanie Internetu w dystrybucji towarów, społeczna odpowiedzialność w logistyce, czy obsługa logistyczna przedsiębiorstw z branży FMCG. Nie zabrakło w niej także przeglądu nowych trendów zmieniających kształt logistyki dystrybucji, takich jak na przykład omnikanałowość bądź ekonomia współdzielenia. Ogromną zaletą książki jest jej aktualność oraz wykorzystanie licznych przykładów z życia gospodarczego. Wszystko to po to, aby umożliwić czytelnikowi swobodne poruszanie się w obszarze współczesnej logistyki dystrybucji.

Cechą wyróżniającą monografię jest:
• przystępny język i prosta forma przekazu,
• ilustracja opisywanych zjawisk przykładami z praktyki gospodarczej,
• prezentacja zarówno klasycznego zestawu zagadnień, jak i najnowszych trendów w logistyce dystrybucji.

Książka skierowana jest przede wszystkim do:
• przedsiębiorców oraz wszystkich tych, którzy dopiero planują własną działalność gospodarczą i poszukują inspiracji oraz wskazówek z obszaru logistyki dystrybucji,
• menedżerów odpowiedzialnych za logistykę dystrybucji,
• przedstawicieli środowisk akademickich i studentów kierunków związanych z logistyką i z zarządzaniem.

Wstęp 7

Rozdział 1
Wprowadzenie do logistyki dystrybucji 11
1.1. Logistyka dystrybucji - istota i funkcje 11
1.2. Cele logistyki dystrybucji 14
1.3. Holistyczne podejście do logistyki dystrybucji 19
1.4. Trendy wpływające na rozwój logistyki dystrybucji 29

Rozdział 2
Kanały dystrybucji 41
2.1. Proste i złożone kanały dystrybucji 41
2.2. Relacje pomiędzy uczestnikami kanałów dystrybucji 45
2.3. Projektowanie kanałów dystrybucji 50
2.3.1. Przesłanki uaktualniania struktury kanału dystrybucji 57
2.3.2. Wybór kanału dystrybucji 60
2.3.3. Wybór pośredników 63

Rozdział 3
Logistyczna obsługa klientów 65
3.1. Istota i elementy logistycznej obsługi klientów 65
3.2. Metody ustalania właściwego poziomu obsługi klientów 69
3.2.1. Metoda SERVQUAL 74
3.2.2. Badanie półki 76
3.2.3. Audyt tajemniczego klienta 76

Rozdział 4
Organizacja logistyki dystrybucji 79
4.1. Wybrane rozwiązania wspierające operacje dystrybucyjne 79
4.1.1. Merge-in-transit 80
4.1.2. Cross-docking 84
4.1.3. Współdzielenie dystrybucji 88
4.2. Planowanie potrzeb dystrybucyjnych - DRP 96
4.3. Procesy dystrybucyjne w branży FMCG 105

Rozdział 5
Wykorzystanie internetu w dystrybucji towarów 115
5.1. Sprzedaż internetowa 115
5.2. Modele dystrybucji sklepów internetowych 121
5.2.1. Model magazyn własny 123
5.2.2. Model dropshipping 125
5.2.3. Model extended shopping 127
5.2.4. Model fulfillment 128
5.2.5. Model brokering towarowy 129

Rozdział 6
Społecznie odpowiedzialna logistyka dystrybucji 131
6.1. Pojęcie społecznej odpowiedzialności biznesu 131
6.2. Społecznie odpowiedzialne działania w logistyce dystrybucji 136
6.3. Wycofanie produktu z rynku - product recall - jako sprawdzian realizacji założeń społecznej odpowiedzialności 144

Podsumowanie 153
Bibliografia 155
Spis tabel 163
Spis rysunków 165
O Autorach 168

Dr inż. Aleksandra Łapko - doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Zakładzie Logistyki na Wydziale Inżynieryjno-Ekonomicznym Transportu Akademii Morskiej w Szczecinie. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych. Była członkiem zespołów realizujących międzynarodowe projekty dotyczące logistyki dystrybucji. Od kilku lat prowadzi zajęcia dydaktyczne z obszaru logistyki.


Natalia Wagner - doktor nauk ekonomicznych, zatrudniona jest na stanowisku adiunkta na Wydziale Inżynieryjno-Ekonomicznym Akademii Morskiej w Szczecinie. Od wielu lat prowadzi zajęcia dydaktyczne z obszaru logistyki, w tym logistyki dystrybucji. Jej zainteresowania naukowe obejmują zagadnienia zarządzania logistycznego, społecznej odpowiedzialności biznesu, a także szeroko rozumianej problematyki funkcjonowania podmiotów gospodarki morskiej. Jest autorką kilkudziesięciu publikacji naukowych z tego zakresu badawczego.

Recenzent: dr. hab. Andrzej Jezierski, prof. UG.

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku